Rob Driessen Coaching

net als wij, blijft ook mijn website in beweging

Kinder coaching

Je kunt bij mij kindercoach terecht voor een vraag over de opvoeding, het gedrag of de ontwikkeling van je kind, als je kind al een tijdje niet lekker in z’n vel zit of als je je zorgen maakt over zijn of haar gedrag.

Ook kan ik je helpen als je kind in een moeilijke situatie zit, bijvoorbeeld door een scheiding of het verlies van een dierbare. Je kunt er zonder verwijzing bij mij terrecht.

Hieronder een aantal voorbeelden van diverse bekende uitdagingen:

  • Faalangst of angst
  • Boosheid, frustratie of woedeaanvallen
  • Verdriet of veel piekeren
  • Moeite met emoties uiten
  • Onzekerheid, verlegenheid of perfectionisme
  • Moeite met (in)slapen
  • Buikpijn of hoofdpijn zonder lichamelijke oorzaak
  • (Hoog)gevoeligheid
  • Pestgedrag of gepest worden
  • Na de scheiding van ouders
  • ADHD / ADD
  • Na het overlijden van een dierbare


Sommige uitdagingen horen bij het opgroeien en toch kunnen ze je kind flink in de weg staan. Kinderen leren met gevoelens en moeilijke situaties om te gaan, door hun ouders, de leerkracht en door zelf te ervaren.

We leven in een samenleving waar we allen ons schuldig maken aan het “MOETEN”. Wij moeten dit, jij moet dat, het moet zo, enzovoort. Als we kijken naar de kinderen dan moeten deze ook (te)veel. We verwachten (te)veel en als hiervan word afgeweken dan MOETEN wij daar wat mee.

Continu zijn wij aan het rangschikken en het etiketteren van onze kinderen. Mijn kind is zus en mijn kind is zo.

Het accepteren dat ons kind wellicht gewoon ”ANDERS” is dan andere kinderen is voor ons als ouder en school en de overheid een behoorlijke uitdaging. Om dit acceptatieproces uit de weg te gaan word er vaak maar gekeken waar we ervoor kunnen zorgen dat ons kind wel in het ideale beeld past. Valt deze hier buiten dan word er een etiket opgeplakt.

Natuurlijk is het fijn dat iemand met AD(H)D meer tijd krijgt voor een toets of iemand met dyslexie de toetsten voorgelezen krijgt, maar wat doet een etikettering voor een kind? En hoe belangrijk is het om de nadruk zo op de mindere kant van een kind te leggen?

Waar zoeken we gezamenlijk wat de kwaliteiten zijn van dit kind en stimuleren wij dit juist?

Waar accepteren wij gewoon dat ons kind anders is?

Samen gaan we aan de slag om jou

  • Zekerder te voelen
  • Van jezelf te houden
  • Jezelf te zien
  • Geaccepteerd te voelen
  • Dingen (los) te laten
  • Om te gaan met deze wereld
  • Trots te zijn op wie jij bent
  • (beter) om te gaan met emoties


Mijn benadering zal anders zijn:

Op de tafel dansen, onze nagels lakken, koekjes bakken, voetballen, ect alles is mogelijk. Want alleen maar in de praktijk praten is niet wat jij nodig hebt. Na ons avontuur zal jij ook weer in de buitenwereld moeten kunnen stralen. De basis hiervan word al vanaf avontuur 1 gelegd. Natuurlijk zijn ook alleenstaande ouders welkom.